Vitézy Dávid: 10-ből 6 busz jött csak hétfőn Budakeszin, így nem lehet meggyőzni az autósokat
A volt közlekedési államtitkár szerint romlik az állam által átvett agglomerációs vonalak színvonala.
A volt közlekedési államtitkár szerint romlik az állam által átvett agglomerációs vonalak színvonala.
Parázs vita alakult ki a rendőrség videója miatt, beszállt Vitézy Dávid és a Magyar Kerékpáros klub elnöke is.
Vitézy Dávid volt államtitkár ismét egy órát töltött a helyszínen, hogy igazolja korábbi állításait.
Akkora számlát nyújtottak be kirúgásuk előtt a MÁV vezérigazgató-helyettesei Lázár János miniszternek, hogy abból már tényleg ki lehetett volna javítani a vasúti infrastruktúra főbb hibáit.
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
A korábbi közlekedési államtitkár nem osztja Karácsony Gergely véleményét, miszerint a változtatással Budapestre 6000 extra autós zúdulhat naponta.
A volt közlekedési államtitkár élesen kritizálta a kormány döntését.
Mentők munkája, buszok menetrendje, dugók – egyre több fronton támadják az Üllői úti védett kerékpársávokat. Az új sávok körüli polémiába beszálltak a mentők, a volt közlekedési államtitkár, a Magyar Kerékpárosklub, és immár a főpolgármester is.
A bankkártyás fizetés lehetősége szünetel - írta ki a BKK és a MÁV applikációja, ezt tette szóvá a volt közlekedési államtitkár, a SimplePay szerint azonban minden működik és eddig is működött.
A miniszter egy tízéves vasútfejlesztési tervvel lobbizik a kormánynál.
A tíz, augusztustól Volánbusszal kiváltandó vasúti mellékvonalból kettőnél is lassabb lesz az ígéretek ellenére a vonatnál a busz, de az egyiknél, a Dombóvár-Komló viszonylaton egy expressz buszjárattal próbálnak ezen javítani – árulta el a friss tervet a hvg.hu-nak Gulyás Gergely miniszter.
A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.
„Szakmai érvekkel” vágott vissza Vitézy Dávidnak utódja, Nagy Bálint közlekedési államtitkár. „Vitézy Dávidnak megártott a meleg” – írta a politikus, miután Vitézy Dávid kiállt a megszüntetésre ítélt magyarországi vasútvonalak megtartása érdekében.Vitézy Dávid válaszában méltatlannak és komolytalannak nevezte Nagy Bálint kommentjét.
A korábbi közlekedési államtitkár finoman oda szólt Lázár Jánosnak is, aki szerint Budapesttel szemben épp most jött el a vidékfejlesztés ideje.
Elindul Ausztriában az évek óta tervezett új vasúti fővonal kiépítése, amely új kapcsolatot teremt majd a schwechati repülőtérrel.
„Alapjaiban zöld a közösségi közlekedési rendszerünk" – írta.
Villamosmegálló a Mechwart liget és a Margit híd között? Vitézy Dávid szerint harminc éven belül ez elképzelhetetlen. De a kerületet vezetők szerint nem ez az egyetlen módszer arra, hogy jobb hely legyen a budai autópálya. Egy évvel az önkormányzati választások előtt nagy tervekről kezdett beszélni a II. kerület egy csütörtöki beszélgetésen, ahová a BKK volt vezetője is hivatalos volt.
A vasúti hálózat fejlesztése olyan logikával, amelyet Lázár János képvisel, nem tud eredményes lenni - írta a Facebookon a volt közlekedési államtitkár.
Az e-rollerek ugyan joghézagokban gurulnak, de a Kúria szerint annyira azért nem, hogy annyit ne lehetne megállapítani: gépi hajtású járművekről van szó. A kormány azt ígéri, lesz KRESZ-módosítás, de azt nem árulják el, mikor. Pedig az e-rollerek szabályozása nagyon sürgős lenne.
A volt közlekedési államtitkár szerint a vasút a Balaton felé ma már versenyképes időben és kényelemben is, de tény, hogy további fejlesztésekre lenne szükség.